Persbericht Efteling: Ansichtkaartje versturen met nieuwe Efteling Post app

11-07-2011 in Archief

Vandaag lanceert de Efteling de mobiele applicatie Efteling Post. Met deze nieuwe applicatie is het mogelijk om een ècht Efteling-ansichtkaartje met een zelfgemaakte foto vanaf de smartphone te versturen. De kaart valt binnen 2 dagen bij de ontvanger op de deurmat.
Met de nieuwe applicatie kunnen Efteling-bezoekers een foto maken als herinnering aan hun dagje uit en deze meteen naar vrienden en familie toesturen. Het is ook mogelijk om elke andere foto, vanaf elke willekeurige locatie, van een Efteling-omlijsting te voorzien en te versturen.

De applicatie werkt eenvoudig. Gebruikers maken eerst een foto met hun smartphone of kiezen een bestaande foto uit het persoonlijke album. Nadat de foto wordt voorzien van een tekstbericht en de adresgegevens van de ontvanger, wordt de kaart in een Efteling-passepartout geplaatst en verstuurd. Voor € 1,49 wordt de kaart geprint, gelamineerd, voorzien van een postzegel en gepost. De kaart wordt binnen 2 dagen bij de ontvanger thuisbezorgd. De applicatie is gratis te downloaden via de Apple App Store en Android Marketplace. Efteling Post is ontwikkeld in samenwerking met Peecho.

In de afgelopen 59 jaar is de Efteling uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf met naast het attractiepark, ook een hotel, golfpark, theater en een vakantiepark. Met de ontwikkeling van eigen televisieprogramma’s, merchandise & licensing en live entertainment, brengt de Efteling haar beleving steeds vaker bij de mensen thuis. Met Efteling Post en de eerder uitgebrachte augmented reality game Feetjes vangen in samenwerking met de Rabobank, breidt de Efteling voor het eerst haar diensten en producten uit naar het mobiele internet.