Persbericht Efteling: De Efteling ‘sponsor van de winterstop’

08-11-2012 in Archief
Thumbnail van Persbericht Efteling: De Efteling ‘sponsor van de winterstop’

De Efteling is de nieuwe official supplier van de Eredivisie. Met de samenwerking laat de Efteling zich zien als ‘sponsor van de winterstop’. De overeenkomst is vandaag door beide partijen ondertekend tijdens de opening van de 13e Winter Efteling. Voor de gelegenheid maakten de clubmascottes van de Eredivisie en een aantal Sprookjesbosbewoners vandaag direct kennis met elkaar bij het nieuwe sprookje ‘De nieuwe Kleren van de Keizer’, om dit feestelijke moment gezamenlijk te vieren.

De Efteling: sponsor van de winterstop
De Efteling wordt sponsor van de winterstop. Bart de Boer, voorzitter Raad van Bestuur van de Efteling, licht toe: “De Efteling is 365 dagen per jaar open en dat willen we graag op een ludieke manier kenbaar maken. Omdat er in de winterstop niet gevoetbald wordt, kan heel voetbalminnend Nederland in die periode een bezoek brengen aan de Winter Efteling.”

Alex Tielbeke, directeur Eredivisie Media & Marketing CV: “We zijn zeer enthousiast dat we de Efteling als nieuwe supplier van de Eredivisie mogen verwelkomen. Als sponsor van de winterstop gaan we samen bijzondere initiatieven ondernemen, waar vooral de jonge voetbalfans met veel plezier van zullen profiteren.”

De Efteling

Met 4,1 miljoen bezoekers in 2011 is de Efteling de best bezochte dagattractie van Nederland en behoort het tot de top van attractieparken van Europa. De Efteling onderscheidt zich door haar bezoekers telkens weer te verrassen met nieuwe vormen van familie-entertainment, waarin de sprookjessfeer tot in de kleinste details is doorgevoerd. Het geheim van het succes is terug te brengen tot verrassing en verwondering, de liefde voor sprookjes en verhalen en het koesteren van de natuur. En natuurlijk het enthousiasme van iedereen die in zestig jaar in of voor de Efteling heeft gewerkt.

Eredivisie Media & Marketing CV

In het kader van de exploitatie van collectieve live TV rechten besloten de 18 Eredivisieclubs op 10 maart 2008 unaniem een nieuwe weg in te slaan. Voor de exploitatie van de live TV rechten werd gekozen voor het opzetten van een eigen voetbalkanaal in samenwerking met Endemol: Eredivisie Live. Zo kwam op 27 augustus 2008 een nieuwe entiteit tot stand: Eredivisie Media en Marketing CV (EMM), met Eredivisie CV en Endemol Sports Investments BV als commandite en Eredivisie Beheer BV als beherend vennoot. In het seizoen 2010/11 is ook KNVB toegetreden als partner in EMM. Het doel van de vennootschap is onder andere het optimaliseren van de commerciële exploitatie van de mediarechten en sponsorrechten ten behoeve van én namens de achttien Eredivisieclubs. EMM tracht zoveel mogelijk Nederlanders te verbinden met de Eredivisie, de hoogste voetbalcompetitie van Nederland. Door gebruik te maken van een gezonde exploitatie wordt getracht op sportief vlak een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie te hebben én te houden in Nederland.