Persbericht Efteling: Efteling Sterkste Nederlandse Merk

29-07-2010 in Archief

De Efteling is vandaag als sterkste Nederlandse merk naar voren gekomen in het jaarlijkse onderzoek van BrandAssetTM Valuator. Daarmee liet de Efteling alleen de buitenlandse bedrijven Google, Microsoft en Ikea voor gaan.

“We zijn enorm trots op het resultaat”, aldus Voorzitter van de Directie, Bart de Boer. “De Efteling is in 1952 ontstaan als klein Brabants initiatief. Anno 2010 zijn we uitgegroeid tot het derde attractiepark van Europa. De afgelopen jaren hebben we diverse nieuwe ontwikkelingen in gang gezet. Met initiatieven zoals onze eigen televisieproducties en onze musicals brengen we onze sprookjeswereld buiten de poorten van het park. Daarnaast openden we in december 2009 ons vakantiepark Efteling Bosrijk. Maar ook binnen het park hebben we fors geïnvesteerd. Dit jaar kreeg Sprookjesboom een plaatsje in het Sprookjesbos en openden we onze nieuwe houten racer-achtbaan Joris en de Draak. Bij al deze ontwikkelingen blijven we trouw aan de kern van de Efteling: de sprookjes waarmee we groot geworden zijn. We zijn ervan overtuigd dat we mede hierdoor het sterkste Nederlandse merk zijn!”