Persbericht Efteling: Vakantiepark Efteling Bosrijk viert eerste verjaardag

10-12-2010 in Archief

In het weekend van 11 en 12 december is het precies een jaar geleden dat vakantiepark Efteling Bosrijk geopend werd. De nieuwe verblijfsaccommodatie heeft van de Wereld van de Efteling een korte vakantiebestemming gemaakt. Al meer dan 60.000 gasten hebben dit eerste jaar een drie- of vierdaags bezoek aan de Efteling gebracht.

De 1.150 bedden in de 203 accommodaties van het vakantiepark zijn het afgelopen jaar bijna 14.000 keer opgedekt en de ruim 60.000 gasten zijn zo’n 143.000 nachten onder een Klaas Vaak dekbed gekropen. Bart de Boer, Voorzitter van de Directie van de Efteling, vindt dit een heuglijk feit: “Jarenlang koesterde de Efteling de wens een meerdaagse verblijfsbestemming te worden en nu zijn we alweer een jaar verder. Een prima eerste jaar kan ik zeggen. Zo hebben wij dit eerste jaar met name de Nederlandse markt (85%) mogen verwelkomen. Jonge gezinnen, veelal met opa’s en oma’s, brachten een bezoek aan Efteling Bosrijk.”
Vooral mond-tot-mond reclame heeft volgens de heer De Boer de tweede helft van 2010 haar werk gedaan. “Efteling Bosrijk is geen gewoon vakantiepark, de beleving die de gasten hier meemaken moet doorverteld worden. Dat heeft tijd nodig en we zijn dan ook ontzettend trots op de hoge gastbeoordelingen (9,2 gemiddeld) van websites als Zoover.nl”, aldus Bart de Boer.

Onder de meer dan 60.000 gasten waren ca. 25.000 kinderen, die allemaal kennis hebben kunnen maken met Klaas Vaak, de vaste bewoner van Efteling Bosrijk. Deze zandkabouter heeft sinds de opening al 260 verhalen voor het slapengaan verteld en evenveel keer magisch slaapzand rondgestrooid. Daarnaast heeft ook de bijzondere oven in het Eethuys al flink wat uren gemaakt. In een jaar tijd zijn namelijk zo’n 27.500 croissants en ruim 22.000 pizza’s in deze opvallende oven geschoven.

Zakelijke markt

Ook de zakelijke mogelijkheden in Efteling Bosrijk werden opgemerkt door diverse bedrijven.
“Zo worden de 8-persoons Boshuysen regelmatig ingezet voor heisessies en kozen bedrijven als Akzo Nobel, Heijmans, de Rabobank en Adidas voor Efteling Bosrijk met hun zakelijke bijeenkomsten”, licht Bart de Boer toe.