‘Sprookjesmysterie’ genomineerd voor INMA Awards

15-03-2010 in Archief

Het Sprookjesmysterie, een multimediale marketingcampagne van de Efteling en Wegener NieuwsMedia, is genomineerd voor de internationale INMA Awards 2010.

De nominatie is voor de categorie: Readership/Usage of the Print Newspaper. Wegener is dit jaar de enige genomineerde Nederlandse dagbladuitgever. In totaal zijn er 90 marketingcampagnes van 57 uitgevers uit 19 landen genomineerd.
Het Sprookjesmysterie was een spel rond de verdwijning van zeven sprookjesvoorwerpen uit de Efteling. De hulp van alle kinderen in Nederland werd ingeroepen om ze terug te vinden en het Sprookjesbos van de ondergang te behoeden. Dagbladlezers hadden in dit spel een streepje voor, zij ontvingen aanwijzingen voor het spel via hun (regionale) dagblad.  In de maanden mei en juni 2009 speelden bijna 56.000 deelnemers mee met het Sprookjesmysterie.
De INMA Awards zijn bedoeld om innovatieve, succesvolle marketingcampagnes van dagbladuitgevers te belonen en promoten. De winnaars van 2010 worden bekendgemaakt tijdens het INMA congres op 28 april in New York.

Bron: Adformatie